Birodalmi Krónika

warhammer blog

Csatariport

with one comment

hadsereg1

Empire vs Tomb King 1500 pts

A csata bemutatócsata volt egy leendő TK generálisnak és egy leendő még nem tudja milyen generálisnak. A seregek felépítését a festett figurák száma határozta meg. Vagyis csak olyan egység került be, ami már festett. A felállást a picasa albumban, a képek alatt lehet megtalálni. Nem teszem be az összes képet, aki kíváncsi rá, megtalálja az albumban. Ha a képek nem jelennek meg, akkor a kis kék négyzetre kattintva lehet őket megtekinteni. Sajnos a picasa album ennyit tud.

felállás:

tomb king hiányzó része itt látható.

Sajnos már a felállásnál sikerült néhány hibát elkövetni. Az inner circle lovagok, habár a múltban bizonyították, hogy képesek elvinni akár egy kisebb gyalogos blokkot is, jobbak lettek volna a greatswordok mellett, a szikla és az asztalszél között. Ott sakkban tudták volna tartani a szemben álló 3 szekeret. Így viszont azok tartották sakkban a gs egységet, amik megint nem csináltak semmit a csatában. Felállásnál még azt hittem, hogy a gs egység is oda fog férni középen a csatához. Sajnos késöbb kiderült, hogy nem fért oda. A felállás egyébként a szokásos, egyik oldalon a gyalogság, a másikon a lovagok formációt követte. Köröket nem írom, kb ki lehet találni.


A gyalogosokkal nyilván elindultam előre, hogy minél elöbb cc be érjek. A bal oldalamon nem igazán mertem megindulni, mert a szemben lévő szekerek nagyobb rohamtávval rendelkeztek. Az outridereket viszont előre kellett volna küldeni. Lövésre úgysem nagyon volt velük esélyem, viszont kivállóan elvezethették volna a szekerek rohamát, mondjuk le az asztalról, miközben a lovagok kibújnak az erdők között. Esetleg, ha nem rohamozzák meg őket, akkor pedig lőhettek volna egyet. Mindenképpen mozogni kellett volna velük, mert így adtam egy kört pavanonak. Ami felesleges volt.
A képen látszik, hogy a skorpió megrohanta a lovagjaim, akik inkább futottak. Mivel volt bennük zenész, inkább megpróbáltam elcsalni a dögöt, minthogy simán megverje a lovagokat és utána oldalba kapja a gyalogjaimat. Na ez mondjuk sikerült is. 🙂

Mint látható, a TK sereg nem nagyon mert közelebb jönni, hiszen a cc-t nem akarta bevállalni, legalább addig, amíg egy kis mágiával vagy lövéssel nem tud megritkítani. A nagy részét ezeknek az ic lovagok kapták, akiket direkt ezért hoztam 7 esével, plusz még ott volt benne egy pap is. mire cc be értek 2 esett mindössze le, ami elég jó eredmény, tekintve, hogy mennyi lövést kaptak. (valószínűleg a 7 szélesség miatt nem tettem ki őket a szélre, mert hátra kellett volna tennem az egyik lovagot, mert így már túl szélesek voltak, azt meg nem akartam.)
A skopió második rohamát már bevállaltam. El is voltunk majdnem a végéig a játéknak. Volt rá esélyem, hogy leszedjem a dögöt, csomó 6 ost dobtam…to hitre… 😀 volt, hogy 3 at is. Csak ugye elég lett volna a 4 is és to woundra kellett volna 6 osokat dobálni, ami viszont sokkal rosszabbul ment. 🙂 Azért igy is csipegettem a dögöt, de amikor sikerült két 6 ost is dobnom, akkor meg pavano dobta meg a save-et 5 re. (a piszok disznaja 😀 )

Én nyomultam előre ahogy csak tudtam. Nem is nagyon akadályozott ebben semmi. Sajnos a 3. kör körül már látszott, hogy a gs egység túl messzire került a harctól. Sokszor benézem ezt felpakolásnál. A lovagok miatt ugye kicsit jobbra csúszott a menet és így a gs már kikerült a szélre…kár, mert az óriással összedobtam volna őket. A detachmentekkel próbáltam a szekereket megakadályozni, hogy átjöjjenek a szikla és az erdő között. Nem is tudtak mit kezdeni. Ha meg is rohanják a detachokat, biztosan rossz irányba állnak be. Ezt legalább sikerült elérni.
A bal oldalamon sajnos az outriderek már nagyon megfogytak, mire elindultam velük. Az erdő között kilátszottak és rájük lőtt néhány tk, és 3an el is tűntek. A maradék kettővel beálltam a szekerek elé úgy, hogy mellettük a lovagok is kilássanak. Ezzel sikerült elérni, hogy a szekerek ne rohamozhassanak, mert akkor szépen bevezetem őket az erdőbe, utána meg jöttek volna a lovagok. Nyilván ezt pavano is tudta, vissza is vonult velük. (mondjuk így a képeket nézegetve, nem állnak valami jól. 😀 ott a helyszínen jobbnak tűnt a helyzet. vagy csak nem emlékszem valamire…)

Az outriderek lövésből leestek, a szekerek meg visszavonultak. A skoripó még mindig játszik a lovagokkal.
A lényeg viszont középen történik:

Nem kis helyezkedés után, úgy tűnt, hogy nem nagyon van más választásom, minthogy a lovagok a csontikat, a gyalogegység meg az óriást rohamozza. A detachok nagyon jó szolgálatot tettek ennél a résznél. 3 íjásszal sikerült elérni, hogy az óriás rohamozzon, hanem én rohamozhassam őt. Persze ehhez kellett az is, hogy a roham körében velük elrontsam a terrort, a gyalogokkal pedig megdobjam. 🙂 Ez jól jött.

Nem mondhatnám, hogy a cc ben valami nagy szerencsém volt. A lovagok 1 ponttal bukták a harcot úgy, hogy a csempa, kihívásban, to woundra dobott két 1 est, valamint pavano még lementett 5+ ra vagy 3 db ütést a lovaktól. Na ennek csak a fele bemegy, már meg is van a harc. Utána meg neki még kevesebb lett volna, mert az legalább 2 sort jelentett volna. Az óriás viszont nem volt elemében. Alig tudoott sebet okozni, ő viszont kapott 3 at. A következő körben el is takarítottam cr ból.

Sajnos a gs egység közben a szekerekkel volt elfoglalva, így nem tudott beleszólni középen a dolgokba. Ha jó felé áll, akkor simán elkaphattam volna vele a csontikat, akik kétlem, hogy kitartottak volna. Annyi szerencsém még volt, hogy az ic lovagok elég messzire futottak, majd össze is álltak.

Kaptak egy rohamot a skorpiótól, aki időközben visszagyógyult teljes sebpontra, mert ezek ilyenek. Nem volt viszont sok szerencséje, mert a great weaponos lovagok kiverték belőle az összes szuszt.

Ez a kép nagyjából mutatja is az utolsó kör állását, leszámítva a skorpió rohamát. Ezután már nem történt semmi.

A mágiának és a lövésnek szinte semmi szerepe nem volt a játékban. A varázslóm a kockaátvivős varázstárggyal, meg a pap, simán megfogta a Tk mágiát, és viszont is ez volt a helyzet. A lövés eltakarított ugyan néhány lovagot, meg az outrider egységet, de olyan nagy hatása nem volt a játékra.

A vége az lett, hogy MV re győzőtt a Tk sereg. (45 ponton múlott, hogy nem lett döntetlen) Ha a gs egyésget nem vonom ki ennyire a harcból, akkor valszeg fordítva lett volna. Úgyhogy nem hoztunk el semmit a piramisokból, de nem kell félni, visszamegyünk majd…

A többi kép az albumban megtalálható.

Written by gojo

2009/04/15 - 20:13

csaták, empire kategória

Egy hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. Király 🙂 🙂

    Bala

    2009/04/15 at 21:21


Hozzászólás